A szakmai kör előhívja azokat a mindennapi problémákat, melyre közösen keressük a válaszokat. Egyfajta segítségnyújtás Önöknek, egymásnak.
Bátran kérdezzenek, vessenek fel témákat.
Egyenlőre csak e-mailen: hrgigantic@gmail.com
Hogyan mondjak fel?
· Öt tipp a felmondáshoz
· 1. Egyeztessünk időpontot, ne hirtelen mondjunk fel
2. Írjuk meg előre a szöveget két példányban
3. Legyünk együttműködőek és korrektek a felmondási idő alatt
4. Ne emlegessük a kollégáknak új, jobb munkahelyünket
5. Köszönjük meg a munkalehetőséget az utolsó munkanapon, jelezzük nyitottságunkat későbbi együttműködésekre
· Az utolsó napokban is lelkiismeretesen dolgozzunk
· Annak dacára, hogy a munkahelyen töltött utolsó hetek-napok tényleg csábíthatnak a felületességre és az aktuális teendők elhanyagolására, igyekezzünk elkerülni a lustaság és a felületesség látszatát. Legyünk tettre készek és lelkiismeretesek a felmondási idő alatt - mind az aktuális teendők, mind a helyünkre érkező munkatárs betanításakor.
· Távozáskor ügyeljünk a hangnemre
· Törekedni kell arra, hogy harag nélkül búcsúzzunk a cégtől, a vezetőtől és a kollégáktól! Ezzel a távozó fél már csak saját személyi hitelessége miatt is tartozik magának. Másrészt ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a hazai piac kicsi, így az újbóli találkozás az egykori felettessel, a volt kollégákkal reális lehetőség. Ráadásul az asztalcsapkodós szóváltásoknak, a teátrális jeleneteknek hamar híre mehet. Emellett ne feledjük, hogy referenciaszemélyekre is szükségünk lehet még. Még jobban jöhetünk ki a helyzetből, ha a cégnél tapasztalt pozitívumokért távozóban, néhány szóban köszönetet mondunk. Ha egyáltalán nincs ilyesmi, ne erőltessük, mert mesterkéltnek hat.
-----------
Szervezeti munkakapcsolataink
Mit tehetünk mi személy szerint egy munkahelyen, hogy együttműködően viselkedjünk, hogy elősegítői és részesei lehessünk a sikernek?
Felelősen, lehetőleg végezzük munkánkat, hogy azzal segítsük a mi feladatainkoz kapcsolódó dolgozók és szervezet munkáját.Legyünk segítőkészek, nem biztos, hogy pont minket kellett, hogy a feladato megtaláljon, de álljunk hozzá pozitívan, konstruktívan.
Ha rászorulunk egymás tudására, igyekezzünk csoportban dolgozni, osszuk meg az információkat, figyeljünk a vállalt részfeladatokra, prioritásokra, időtényezőre.
Minden szervezetben van versengés, de nem mindegy hogy a versengés mire megy ki, lehúzzuk egymást, vagy felemeljük egymást a jobb teljesítmény irányába. Vitás kérdésekben ne legyőzni, hanem meggyőzni akarjuk a partnerünket. Bírálatunkat sosem a személyre, hanem a tevékenység vagy a szemlélet hibájára irányítsuk, így közös probléma megoldás lesz az eredmény, nem személyeskedés.
Az egyén együttműködése akkor lesz igazán eredmnényes, ha az adott munkahely a befogadó közeg munkakultúrája is elismeri az együttműködést és szintén törekszik és ösztönöz erre a magatartásra.
----------------
A HR fókusza az ember, vagyis az információ leghitelesebb forrása
Egy olyan szervezetben, ahol jól körül határolható munkaköri leírások, riportolási rendszer, helyettesítési rendszer, teljesítményértékelési és motivációs rendszer működik, ott végig követhető a szervezeten belül a formális-információ pontos útja.
Egy munkatárs beilleszkedését mentori programok, beilleszkedési coaching segíti. Az informálás, információ átadás ezzel kezdődik. Megismertetni az egyént a belső szabályzatokkal, vállalati értékekkel, eredményekkel, szokásokkal, hiearchiával, folyó projektekkel, magával feladatkörrel és a kollégákkal.
Fontos szerepe van tehát a munkáltatóknak egy egyénre szabott (sok esetben általános) beilleszkedési terv összeállítására, kifejezetten munkakörére vonatkozóan. A HR szerepe abban áll, hogy ebben segítse a közvetlen felettest, hiszen a terv összeállítása nem a HR feladata, hanem a vezetőé, menedzseré, mentoré, aki szakmailag leginkább kompetens az új munkaerő beillesztésében.
Tapasztalatok azt mutatják, a humán tőkébe befektetett idő, pénz és energia többszörösen megtérül. A munkavállaló lelkes és elkötelezett lesz a jó környezetben, ahol visszajelzéseket kap munkájára vonatkozóan. Teret kell biztosítani a későbbi fejlődéséhez, képzésekkel, szakmai anyagok biztosításával, fórumok látogatásával, benchmarking lehetőségekkel.
A beilleszkedési coaching egyesíti a munkatárs konkrét munkavégzését (on-the-job) a munkatárs fejlsztésével, képzésével (off-the-job). A coaching módszerrel úgy fejlődik a munkatárs, hogy közben saját munkahelyei példáit hozza be a folyamatba.
Bizalmi légkör kialakítását követően információk és megfelelő szakértelem, döntés előkészítés birtokában felelősen delegálható személlyé válhat beosztottunk, munkatársunk.
-------------------------
Outplacement